6,5 tips til å ha det bra og gjøre det bra

Solfrid Flateby snakker i sitt foredrag om hvordan vi kan få en bedre kultur på arbeidsplassen, hva som skal til for å ha det bedre (på jobben og hjemme) – og gir konkrete eksempel på hvordan vi kan gjøre dette. Det stilles stadig større krav til arbeidstakere i en moderne, rask verden, og hvor individualisme, høyt arbeidspress og stress preger livene våre. Veiene til suksess kan være mange, men Solfrid har troen på mot, verdibasert arbeid – og «å være den beste utgaven av seg selv».

Solfrid Flateby har vært HR- og kommunikasjonsdirektør for kjente selskap som Coca-Cola, Reitangruppen og Bavaria Nordic (BMW, MIINI og Porsche). Hun har bred erfaring fra både HR- og kommunikasjonsfaget, har jobbet i både offentlig og privat sektor, og er kjent for glødende engasjement, en annerledes karrierevei og for sitt sterke samfunnsengasjement. Hun har bygget opp lederskoler, verdiprogrammer, og jobbet med utvikling av medarbeidere, ledere og selskap i mer enn 20 år. Solfrid har vært på listen over Norges 100 største ledertalenter ifølge E24, og ble kåret til Årets Unge Leder i Norges første vitenskapelige lederkåring i 2010.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]