Den digitale revolusjon – hvordan påvirker den retail?

Alexander Haneng , direktør for Digital Innovasjon i Posten og Bring, tar en et titt på retail og forteller hvordan Posten og Bring jobber med innovasjon for at deres kunder skal lykkes i en ny digital retailhverdag». Hvordan handler vi? Skjer alt på nettet? Får vi alt levert på døra?

Alexander er ekspert på innovasjon, netthandel og digitalisering. Han har 10 års erfaring fra diverse startups, etterfulgt av 10 år i konsulentbransjen og har jobbet med mange av de største retailkjedene i Norge. Alexander er over snittet teknologiinteressert og holder ofte foredrag om hvordan selskaper kan lykkes i en digital hverdag.

 

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]