Foredragsholdere

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Herculano Rodrigues, ICSC

Herculano Rodrigues styreleder for ICSC Europ Next Gen-komité, medlem av ICSC Innovation-komité og assisterende direktør i Locations & Analytics practice i Javelin Group. Han har eksepsjonell kunnskap og erfaring fra kjøpesenterbransjen i tillegg til å ha svært omfattende kjennskap til markeds -planleggingsverktøy. Rodrigues er lidenskapelig opptatt av hvordan strategisk innovasjon og teknologi må drive retail […]

Kunsten å snakke til folk som ikke hører etter

Paal Tarjei Aasheim forteller i sitt foredrag hvordan du kan bruke posisjonering, retorikk og dramaturgi for å nå igjennom med akkurat ditt budskap – når vi i dag produserer like mye informasjon på to dager som menneskene gjorde fra tidenes morgen til år 2004!   Paal Tarjei har 30 års erfaring som programleder og reklamemann. Han […]

6,5 tips til å ha det bra og gjøre det bra

Solfrid Flateby snakker i sitt foredrag om hvordan vi kan få en bedre kultur på arbeidsplassen, hva som skal til for å ha det bedre (på jobben og hjemme) – og gir konkrete eksempel på hvordan vi kan gjøre dette. Det stilles stadig større krav til arbeidstakere i en moderne, rask verden, og hvor individualisme, høyt arbeidspress og […]

Teknologi; mulighetene er nå

Isabelle Ringnes skal snakke om teknologiens utvikling og mulighetene teknologien åpner for innen retail. Alt fra virtuelle speil til DNA- tilpassede produkter. Isabelle er grunder av TENK, et nettverk med mål om å inspirere flere kvinner til å ta utdannelse og jobber innen teknologi. Hun har også grunnlagt #Hunspanderer, et selskap fokusert på likestilling i […]

Den digitale revolusjon – hvordan påvirker den retail?

Alexander Haneng , direktør for Digital Innovasjon i Posten og Bring, tar en et titt på retail og forteller hvordan Posten og Bring jobber med innovasjon for at deres kunder skal lykkes i en ny digital retailhverdag». Hvordan handler vi? Skjer alt på nettet? Får vi alt levert på døra? Alexander er ekspert på innovasjon, […]

Kundeopplevelse – den nye merkevaren

Ola Gute Aas Askheim og Ole Petter Nyhaug fra Opinion vil sammen snakke om betydningen av temaer som disruptive kundeopplevelser, betydning av samhandling og samvær (community) og uformell gjestfrihet som tendens.   Ola Gaute er bunnløst nysgjerrig og glødende opptatt av merkevarer og forbrukeradferd. Spesielt svak for kvalitative metoder, som han også har forfattet lærebok […]

På innsiden av OSL

Iskra Skram, Head of F&B/Convenience retail og Elif Runa Nordal, Head of Duty Free & Retail fra Avinor AS deler den digitale kundereisen og om butikkmiks og lay-out på Gardermoen. I tillegg forteller de om Avinors ambisjon om å utøve vertskap i verdensklasse og hvorfor «Eating is the new shopping”

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Fra bibliotek til aktivitetshus

Stine Greni, daglig leder Furuset Bibliotek og aktivitetshus. Fritidstilbud for barn og unge, bibliotek, frivilligsentral og kafé er samlet under ett tak i Furuset bibliotek og aktivitetshus. Der gjør barn og unge lekser, leser, lager musikk og møter venner. Huset har også egen kafé og er fullt av aktiviteter drevet av frivillige Stine holder foredrag for både samfunnsutviklere og kulturbransjen, […]

ReTuna – en verdensnyhet

Senterleder Anna Bergström forteller hvordan det er å etablere brukt-, oppussings- og gjenvinningsbutikker og hvordan dette blir lønnsomme virksomheter. ReTuna Återbruksgalleria er verdens første «gjenbruks-kjøpesenter», der alle butikkene pusser opp, reparerer og forvandler gamle ting til nye ting som de selger videre. Alt som selges, resirkuleres eller gjenbrukes eller har vært organisk eller bærekraftig produsert, […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]

Hvordan utnytte kundetellere i butikken som hjelp til vekst?

Thomas Ingebrigtsen startet selskapet Conversion i 2013. Conversion arbeider med kundeadferd, innsikt og analyse for en rekke av våre største kjøpesentre. Thomas er en erfaren foredragsholder med godt over 250 foredrag de siste 5 årene. Thomas har omfattende retailkarriere med flere butikkonsepter, en årrekke i reklame og kommunikasjon og som markedssjef og Trade&Retail Manager i […]

Makroøkonomi

Lars E. Haartveit er direktør og sjeføkonom i Virke. Han er samfunnsøkonom, og har tidligere jobbet i blant annet Finansdepartementet, Kreditkassen og DNB. Lars E. Haartveit gir oss et makroøkonomisk perspektiv, særlig med tanke på konjunkturer og trender som har betydning for kjøpesenterbransjen. Hvorledes endte 2017, hva er status for 2018 så langt og hva […]

«How to 2.0»

Ingvild Moen og Olav Mellingsæter er kjente fra fjorårets Kjøpesenterkonferanse. Ettersom workshopen om kommunikasjon og innholdsproduksjon var så populær og sosiale medier utvikles så fort, tilbyr vi en oppdatert versjon i år. Ingvild og Olav vil vise deg hvordan du suksessfylt kan starte kundereisen der kundene dine til enhver tid er, og lede dem inn […]

Erik Wold

Erik Wold har vært ansatt i NRK siden 1990. Han har vært journalist, vaktsjef og programleder for Dagsrevyen, samt programleder for en rekke profilerte programmer som Dagsnytt Atten, Morgennytt, Frokost-TV, Standpunkt, Aktuelt og RedaksjonEN.

Terje Sporsem

Terje Sporsem skal lede oss gjennom kveldens Festaften. Terje er en dyktig konferansier i tillegg til at han er en av Norges mest drevne og allsidige stand-up-komikere. Han har bred erfaring fra TV og radio i tillegg til utallige sceneshow rundt i hele landet.

Påmelding

Gå ikke glipp av årets viktigste møteplass for kjøpesenterbransjen. Konferansen vektlegger et sterkt faglig innhold, men er også en konferanse for å møte kolleger og samarbeidspartnere.

Minnefilm 2017

Er du usikker på hvorfor du skal melde deg på kjøpesenterkonferansen? Sjekk ut denne minnefilmen så er du ikke lenger i tvil om at denne konferansen er viktig å få med seg både for innholdet og det sosiale.