Herculano Rodrigues, ICSC

Herculano Rodrigues styreleder for ICSC Europ Next Gen-komité, medlem av ICSC Innovation-komité og assisterende direktør i Locations & Analytics practice i Javelin Group. Han har eksepsjonell kunnskap og erfaring fra kjøpesenterbransjen i tillegg til å ha svært omfattende kjennskap til markeds -planleggingsverktøy. Rodrigues er lidenskapelig opptatt av hvordan strategisk innovasjon og teknologi må drive retail fremover, og har jobbet med ledende internasjonale retailere og grunneiere for å utvikle kommersiell innsikt til bruk i finansiell, markeds- og strategisk planlegging. På Kjøpesenterkonferansen vil han også gi oss praktiske eksempler på hvordan retailere og brands best kan kombinere teknologi, kundedata og det fysiske møtet i butikk.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]