«How to 2.0»

Ingvild Moen og Olav Mellingsæter

er kjente fra fjorårets Kjøpesenterkonferanse. Ettersom workshopen om kommunikasjon og innholdsproduksjon var så populær og sosiale medier utvikles så fort, tilbyr vi en oppdatert versjon i år. Ingvild og Olav vil vise deg hvordan du suksessfylt kan starte kundereisen der kundene dine til enhver tid er, og lede dem inn i din butikk. Du får praktisk innføring, inspirasjon og tips for hvordan enkelt og effektivt kommunisere dette gjennom sosiale medier, hvordan du kan gjøre ting selv med mobilen, og hvordan du konverterer til salg. Ingvild er en av Norges mest suksessrike og viktige stemmer innen sosial kommunikasjon. Olav har bakgrunn som rådgiver i KPMG og PwC, hvor han strukturerte virksomheter på basis av informasjonsutnyttelse. Han er en av pionerene på utvikling av webcast og digital bedriftskommunikasjon i Norge. Ingvild og Olav jobber i Resonate.no. De er populære foredragsholdere og rådgivere for ulike bedrifter i inn- og utland på kommunikasjon med sosiale media og ny teknologi. De har blant annet bidratt til å utvikle sosial kommunikasjon for Skilandslaget, DNB, Tine og TV3, og jobber daglig med kunder som Gyldendal, Utdanningsdirektoratet, Grilstad og Orkla.

Ingvild er en av Norges mest suksessrike og viktige stemmer innen sosial kommunikasjon, og jobber til daglig med kunder som Gyldendal, Tine og Orkla. Ingvild har de siste årene reist land og strand rundt sammen med Olav Mellingsæter for å bedre forstå hvordan ny teknologi vil påvirke kommunikasjon og markedsføring.

Olav har bakgrunn som rådgiver i KPMG og PwC, hvor han har vært med å strukturere en rekke virksomheter på basis av informasjonsutnyttelse. Han er en av pionerene på utvikling av webcast og digital bedriftskommunikasjon i Norge. Olav er i dag foredragsholder og selvstendig rådgiver for ulike bedrifter, og blant annet del av DNB Kommunikasjon. Han jobber med kommunikasjon og teknologiskiftet sammen med Ingvild Moen i Resonate.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]