Workshop: «How to 2.0»

Ingvild Moen og Olav Mellingsæter er kjente fra fjorårets Kjøpesenterkonferanse. Ettersom workshopen om innholdsproduksjon var så populær og sosiale medier utvikles så fort, tilbyr vi en oppdatert versjon i år. Her får du praktisk innføring, inspirasjon og tips for effektivt innhold i sosiale medier, som for eksempel foto- og videoproduksjon med mobilen.

Ingvild er en av Norges mest suksessrike og viktige stemmer innen sosial kommunikasjon, og jobber til daglig med kunder som Gyldendal, Tine og Orkla. Ingvild har de siste årene reist land og strand rundt sammen med Olav Mellingsæter for å bedre forstå hvordan ny teknologi vil påvirke kommunikasjon og markedsføring.

Olav har bakgrunn som rådgiver i KPMG og PwC, hvor han har vært med å strukturere en rekke virksomheter på basis av informasjonsutnyttelse. Han er en av pionerene på utvikling av webcast og digital bedriftskommunikasjon i Norge. Olav er i dag foredragsholder og selvstendig rådgiver for ulike bedrifter, og blant annet del av DNB Kommunikasjon. Han jobber med kommunikasjon og teknologiskiftet sammen med Ingvild Moen i Resonate.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshøgskolen i Stockholm. Han er en anerkjent foredragsholder og holder foredrag over hele verden. Dahlén ble professor allerede da han var 34 år og har vunnet en rekke priser for sin forskning. Han er rangert som nummer 10 i verden blant forskere innenfor sitt felt; forbrukeratferd, kreativitet […]

Makroøkonomi

Lars E. Haartveit er direktør og sjeføkonom i Virke. Han er samfunnsøkonom, og har tidligere jobbet i blant annet Finansdepartementet, Kreditkassen og DNB. Lars E. Haartveit gir oss et makroøkonomisk perspektiv, særlig med tanke på konjunkturer og trender som har betydning for kjøpesenterbransjen. Hvorledes endte 2017, hva er status for 2018 så langt og hva […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygård er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]