Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia

AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del av hverdagen? Dette får du svar på under Kjøpesenterkonferansen. Du får også mulighet til å prøve den nyeste hardware på markedet innen VR, AR og MR.

 

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshøgskolen i Stockholm. Han er en anerkjent foredragsholder og holder foredrag over hele verden. Dahlén ble professor allerede da han var 34 år og har vunnet en rekke priser for sin forskning. Han er rangert som nummer 10 i verden blant forskere innenfor sitt felt; forbrukeratferd, kreativitet […]

Makroøkonomi

Lars E. Haartveit er direktør og sjeføkonom i Virke. Han er samfunnsøkonom, og har tidligere jobbet i blant annet Finansdepartementet, Kreditkassen og DNB. Lars E. Haartveit gir oss et makroøkonomisk perspektiv, særlig med tanke på konjunkturer og trender som har betydning for kjøpesenterbransjen. Hvorledes endte 2017, hva er status for 2018 så langt og hva […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygård er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]