Kundeopplevelse – den nye merkevaren

Ola Gute Aas Askheim og Ole Petter Nyhaug fra Opinion vil sammen snakke om betydningen av temaer som disruptive kundeopplevelser, betydning av samhandling og samvær (community) og uformell gjestfrihet som tendens.

 

Ola Gaute er bunnløst nysgjerrig og glødende opptatt av merkevarer og forbrukeradferd. Spesielt svak for kvalitative metoder, som han også har forfattet lærebok i. Ola Gaute er overbevist om at brukermedvirket innovasjon er roten til alt godt. Han er en erfaren, etterspurt og engasjerende foredragsholder om trender, samfunn, marketing og forbrukeratferd. Utdannet blant annet fra Krigsskolen og dessuten pasjonert rockemusiker.
Ola Gaute har lang erfaring fra 25 års samarbeid med noen av de største og mest krevende merkevareeierne både i Norge og internasjonalt. Han har jobbet i Feedback Research, TV2 og har både startet og ledet trendanalyselskapet Bengal Consulting

 

Ole Petter er ansvarlig for trendanalyse og innovasjon i Opinion. Han er en nysgjerrig fyr som brenner for faget og alt som er nytt og moderne. Han jobber spesielt med kunder innen detaljhandel, mat og drikke, merkevarer, (nye) medier, telecom og unges utdanning og karriere. Ole Petter har startet og utviklet flere selskaper innen markedsanalyse, og er en av få nordmenn som har fått innpass som rådgiver på globalt nivå for merkevarer som Coca-Cola, Unilever, Audi, Heineken, Telefonica og IKEA. Han er en etterspurt foredragsholder innen forbrukeratferd og trender og ble kåret til beste foredragsholder av deltagerne på NHO´s Årskonferanse 2016. Han er tildelt Norges Markedsanalyseforenings pris som «Årets Markedsanalytiker», utpekt som en av «Europe´s Top Youth Marketing Minds» og er flere ganger nominert som Årets Foredragsholder i marketingbransjen av ANFO. Han har også tidligere vært redaktør for bransjebladet Analysen i flere år.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]