NCSC Awards

For å bidra til utviklingen av kjøpesenterbransjen, arrangerer NCSC konkurranser i flere kategorier:

  • Årets Kjøpesenter 2018
  • Årets Butikkjede 2018
  • Den Gyldne Idé 2018
    Denne kategorien har to underkategorier: Årets Kampanje og Åpen klasse

 


ÅRETS KJØPESENTER 2018

NCSC kårer Nordens beste kjøpesenter. Det starter med nasjonale konkurranser i hvert av de nordiske landene, og siden konkurrerer de nasjonale vinnerne om tittelen Best Nordic Shopping Center.

Nytt for 2018 er at the Best Nordic Shopping Center går videre til ICSC European Awards.
Prisen deles ut på Quality Airport Hotell Gardermoen 18. oktober under årets store Awardshow under Kjøpesenterkonferansen 2018.

En ekspertjury velger sentrene som nomineres og utpeker den endelige vinneren. NCSC vil i prosessen gjennomføre en kundeundersøkelse som gjøres tilgjengelig for juryen. Juryen vil etter gjennomgang av denne og det innsendte materiale besøke et utvalg av sentre for videre evaluering. Til slutt er det det “ekstra spesielle noe” som avgjør hvem som vinner.

Siste dag for registrering: 31. juli
Senteret må ha bekreftet bindende påmelding på mail til hege.kolberg@ncscnordic.org innen 31. juli. Siste frist for innlevering av materiale: 17.august. Kundeundersøkelsene på sentrene vil starte etter 1. august.
Jurybesøk: 20. august – 14. september
Finalister blir annonsert: 14. september
Vinner kunngjøres: 18. oktober

Årets jury Årets Kjøpesenter
Bjørn Helge Nygaard, Nordisk leder GIS, Prognosesenteret AS
Nina Utkilen, Senterleder, CC Hamar
Nils Tveit, Arkitekt, Arkitektkontoret Nils Tveit AS
Hans-Herman Leganger, Etablerings- og prosjektsjef, Apotek 1
Jomar Asbøll, Senterleder, Trondheim Torg

 

Bli med i konkurransen:

Last ned påmeldingsskjemaene her og send det etterspurte materiale på mail til hege.kolberg@ncscnordic.org innen 17. august.

Hvem kan delta?

  • Alle kjøpesentre eller kjøpesentereiere som er medlemmer av NCSC og har betalt medlemsavgift for 2018. Ikke-medlemmer kan bli medlemmer når de går inn i konkurransen.
  • Registrering skal sendes inn av eiere eller en representant for denne.
  • Alle sentre som har sendt inn materiale og betalt påmeldingsavgiften innen påmeldingsfristens utløp.

 


DEN GYLDNE IDÉ

Det finnes mange fantastiske kreative tanker og idéer som er satt ut i livet på kjøpesentre over hele landet. Nordic Council of Shopping Centers Norge ønsker å inspirere til videre kreativitet gjennom å hedre de beste og mest effektive aktivitetene gjennom de siste tolv måneder. NCSC deler ut prisen Den Gyldne Idè til årets mest kreative markedsaktiviteter!

Den Gyldne Idé blir delt ut i to kategorier:

Kampanje
Eks. Profil, salgsutløsende, etc.
Definisjon: En intensiv aktivitet i en tidsbegrenset periode.

Åpen Klasse
Aktiviteter som faller utenfor den tradisjonelle kampanjen.
Aktivitetene skal ha funnet sted i perioden 1. juli 2017 –  30. juni 2018
Les mer om påmelding og kriterier her!
Påmeldingsfrist 26. august 2018
Prisen deles ut på Quality Airport Hotell Gardermoen 18. oktober under årets store Awardshow i under Kjøpesenterkonferansen 2018.

Årets jury Den Gylne Idé:
Rune Stenberg, Seniorkonsulent/partner, Markedsinfo
Lars Erling Olsen, Professor, Handelshøyskolen BI
Hilde Hummelvold Jentoft, Project Manager, Scandic Hotels
Håvard Bakken, Prosjektdirektør, Anfo
Cathrine von Ibenfeldt, Høyskolelektro, Handelshøyskolen BI
Tomas Oberg, Rådgiver, TIBE Drammen

 

 


ÅRETS BUTIKKJEDE

Prisen «Årets Butikkjede» er bransjens egen pris til den beste butikkjeden i bransjen i 2018.

Denne prisen blir gitt gjennom at sentereiere, -ledere og -driftere selv har stemt inn sine kandidater til den butikkjeden som de mener har vært den beste og mest attraktive leietakeren og samarbeidspartneren og som har gitt sine kunder de beste handleopplevelsene i året som har gått.   Juryen vurderer så topp 10 av disse, nominerer 3 og utpeker vinneren.

Prisen deles ut på Quality Airport Hotell Gardermoen 18. oktober under årets store Awardshow under Kjøpesenterkonferansen 2018.

Gi dine poeng her.

Årets jury Årets butikkkjede:
Tuhus Roy Labahå, Director Retail, Securitas
Torodd Nymoen, Eiendomssjef, Scala
Enza Mola Sundbye, Direktør Handelsportefølje, Storebrand Asset Management AS
Simen Brekke Olsen, Utviklingssjef, Olav Thon
Elisabeth Lohk, Regional Center Manager, Gulskogen Shoppingsenter S&S
Kathrine Knutsen Tilrem, Leasing Director, Citycon


Fjorårets vinnere 2017

Klikk på bildene for å se filmene fra utdelingen.

 

ÅRETS KJØPESENTER       


Da bransjen kåret sine vinnere på Kjøpesenterkonferansen 2017, var det CC Hamar – i tøff konkurranse med finalistene City Nord og Fornebu S – som vant prestisjetittelen Årets kjøpesenter 2017.

BreakLine_600px

 

DEN GYLDNE IDÉ

City Nord vant prisen Årets Gyldne Idé 2017 for sin kampanje «Vårlyst i Bodø».

Sartor Storsenter kåret best i Årets Gyldne Idé 2017, Åpen klasse, med kampanjen der ledig areal ble brukt til å skape helt nye arbeidsplasser.

BreakLine_600px

ÅRETS BUTIKKJEDE

På Kjøpesenterkonferansen 2017 var det kjeden Apotek1 som mottok den gjeve utnevnelsen Årets butikkjede 2017.

BreakLine_600px

For ytterligere informasjon eller spørsmål rundt prisene:

Hege Kolderg

E-post: hege.kolberg@ncscnordic.org    Tel. +47 918 69 129

BreakLine_600px

VINNERE 2016

Vinner: Årets Kjøpesenter

 

Vinner: Årets Driftsteam

 

Vinner: Årets Butikkjede

 

Vinner: Den Gyldne Idé

 

Vinner: Den Gyldne Idé åpen klasse