NCSC Awards

For å bidra til utviklingen av kjøpesenterbransjen, arrangerer NCSC konkurranser i flere kategorier:

  • Årets Kjøpesenter 2018
  • Årets Butikkjede 2018
  • Den Gyldne Idé 2018
    Denne kategorien har to underkategorier: Årets Kampanje og Åpen klasse

 


ÅRETS KJØPESENTER 2018 – AMFI Kanebogen

Om AMFI Kanebogen sa juryen blant annet: “Vinneren av Årets Kjøpesenter står sterkt i en stor region, med god butikk-/bransjemiks og en sjelden god forståelse av sitt markedsområde. Etter siste utbygging er
tidligere utbyggingstrinn fanget opp på en helhetlig, gjennomført og arkitektonisk god måte, både innvendig og utvendig. Fine fellesarealer med god fargesetting og materialbruk. Målrettet og kreativt markedsarbeid skaper engasjement og interesse blant både kunder og ansatte.”

NCSC kårer Nordens beste kjøpesenter. Det starter med nasjonale konkurranser i hvert av de nordiske landene, og siden konkurrerer de nasjonale vinnerne om tittelen Best Nordic Shopping Center. Nytt for 2018 er at the Best Nordic Shopping Center går videre til ICSC European Awards.Prisen ble delt ut på Quality Airport Hotell Gardermoen 18. oktober under årets store Awardshow på Kjøpesenterkonferansen 2018.

En ekspertjury valgte sentrene som ble nominert og pekte ut den endelige vinneren. NCSC gjennomførte også i prosessen  en kundeundersøkelse som ble gjort tilgjengelig for juryen.

Årets jury Årets Kjøpesenter 2018
Bjørn Helge Nygaard, Nordisk leder GIS, Prognosesenteret AS
Nina Utkilen, Senterleder, CC Hamar
Nils Tveit, Arkitekt, Arkitektkontoret Nils Tveit AS
Jomar Asbøll, Senterleder, Trondheim Torg (juryleder)


DEN GYLDNE IDÉ – Glasmagasinet og Sartor storsenter

Det finnes mange fantastiske kreative tanker og idéer som er satt ut i livet på kjøpesentre over hele landet. Nordic Council of Shopping Centers Norge ønsker å inspirere til videre kreativitet gjennom å hedre de beste og mest effektive aktivitetene gjennom de siste tolv måneder. Den Gyldne Idé blir delt ut i to kategorier: Kampanje og Åpen Klasse

Om Glasmagasinets kampanje sa juryen blant annet: “Vinneren av Årets Kampanje har levert en gjennomarbeidet kampanje som styrker den
posisjonen senteret ønsker å ta i et konkurranseutsatt marked. Gjennomføringen har gitt solide resultater i engasjement, besøk og i omsetning. Kampanjen møtte noen av morgendagens mange utfordringer samtidig som den ivaretok og styrket dagens posisjon på en effektiv og
solid måte. Til det beste for kundene og senterets leietakere.”

Om Sartor storsenters kampanje sa juryen blant annet: “Handelsbransjen er i stor utvikling noe som krever leveranser til kundene både i dag og i
morgen. Det gjelder rett og slett å levere når de gode anledningene byr seg. Kjøpesentrene er mange steder det naturlige sentrum, stedets «torg», for de store anledninger. Vinneren av Åpen klasse tok tak, engasjerte leietakere, samarbeidspartnere og ikke minst sine kunder ved å by
opp til fest. De ønsket ikke å stå utenfor det gode selskap. Vinnerviljen til å utnytte muligheten gjennom å legge opp retningen for et enda bedre arrangement for alle parter. Det ga resultater og gode opplevelser.”

Årets jury Den Gylne Idé 2018:

Tomas Oberg, Rådgiver, TIBE Drammen (Juryleder)
Hilde Hummelvold Jentoft, Project Manager, Scandic Hotels
Håvard Bakken, Prosjektdirektør, Anfo
Cathrine von Ibenfeldt, Høyskolelektro, Handelshøyskolen BI
Rune Stenberg, Seniorkonsulent/partner, Markedsinfo


ÅRETS BUTIKKJEDE

Om Mester Grønn sa juryen blant annet: “Vinneren av Årets Butikkjede har gjennom mange år hatt jevn omsetningsvekst og vist evne
til å tilpasse seg i et marked i stor endring. Kjeden har i stor grad evnet å markedsføre seg til en ”top-of-mind”- posisjon hos en stor andel av befolkningen – både via tradisjonelle og mer moderne markedsføringskanaler. I tillegg til egen markedsføring er kjeden en positiv bidragsyter
til sentrenes kampanjer og aktiviteter. De skårer også høyt på tilfredshet hos kundene gjennom fokus på god service og kvalitet.”

Prisen «Årets Butikkjede» er bransjens egen pris til den beste butikkjeden i bransjen i 2018. Denne prisen blir gitt gjennom at sentereiere, -ledere og -driftere selv har stemt inn sine kandidater til den butikkjeden som de mener har vært den beste og mest attraktive leietakeren og  samarbeidspartneren og som har gitt sine kunder de beste handleopplevelsene i året som har gått.   Juryen vurderer så topp 10 av disse, nominerer 3 og utpeker vinneren.

Årets jury Årets butikkkjede:
Roy Labahå Tuhus , Director Retail, Securitas
Torodd Nymoen, Eiendomssjef, Scala
Enza Mola Sundbye, Direktør Handelsportefølje, Storebrand Asset Management AS
Simen Brekke Olsen, Utviklingssjef, Olav Thon
Elisabeth Lohk, Regional Center Manager, Gulskogen Shoppingsenter S&S
Kathrine Knutsen Tilrem, Leasing Director, Citycon (juryleder)


Fjorårets vinnere 2017

Klikk på bildene for å se filmene fra utdelingen.

 

ÅRETS KJØPESENTER       


Da bransjen kåret sine vinnere på Kjøpesenterkonferansen 2017, var det CC Hamar – i tøff konkurranse med finalistene City Nord og Fornebu S – som vant prestisjetittelen Årets kjøpesenter 2017.

 

DEN GYLDNE IDÉ

City Nord vant prisen Årets Gyldne Idé 2017 for sin kampanje «Vårlyst i Bodø».

Sartor Storsenter kåret best i Årets Gyldne Idé 2017, Åpen klasse, med kampanjen der ledig areal ble brukt til å skape helt nye arbeidsplasser.

ÅRETS BUTIKKJEDE

På Kjøpesenterkonferansen 2017 var det kjeden Apotek1 som mottok den gjeve utnevnelsen Årets butikkjede 2017.


For ytterligere informasjon eller spørsmål rundt prisene:
Hege Kolberg
E-post: hege.kolberg@ncscnordic.org    Tel. +47 918 69 129