Kunsten å snakke til folk som ikke hører etter

Paal Tarjei Aasheim forteller i sitt foredrag hvordan du kan bruke posisjonering, retorikk og dramaturgi for å nå igjennom med akkurat ditt budskap – når vi i dag produserer like mye informasjon på to dager som menneskene gjorde fra tidenes morgen til år 2004!

 

Paal Tarjei har 30 års erfaring som programleder og reklamemann. Han har ledet en rekke direktesendinger og underholdningsprogram på både NRK, TV2, TV3. Samtidig har han vært både tekstforfatter, kreativ leder og strategisk direktør i reklamebransjen. De siste 20 årene i McCann, nå i Maverix. Paal Tarjei har jobbet med alt fra Telia til Telenor, og Rimi til REMA. Og bidratt til å gi oss folke-reklamefavoritter som «Doffen har daua» og «Statoil støtter morgendagens helter». Han har vunnet gull i alle tenkelige prisutdelinger og som foredragsholder er han nesten like morsom som du hadde håpet. Og mer spissformulert og tankevekkende enn du hadde forestilt deg.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]