Hvordan utnytte kundetellere i butikken som hjelp til vekst?

Thomas Ingebrigtsen startet selskapet Conversion i 2013. Conversion arbeider med kundeadferd, innsikt og analyse for en rekke av våre største kjøpesentre. Thomas er en erfaren foredragsholder med godt over 250 foredrag de siste 5 årene. Thomas har omfattende retailkarriere med flere butikkonsepter, en årrekke i reklame og kommunikasjon og som markedssjef og Trade&Retail Manager i en kjent maerkevarebedrift. Conversion har foretatt mer enn 17.000 kundeobservasjoner, 18.000 butikkbesøk og over 500 personlige intervjuer med butikkledere fra alle bransjer over hele landet.

At så mange i dag tør å drive uten oversikt og innsikt i eget besøk overrasker Thomas. Å drive butikk og kjøpesenter handler om å tilrettelegge for de kundene man har, og ikke minst forstå deres bevegelsesmønster. Konstant vurdere hvor det finnes potensiale, og videre hvilket fokus som kan hente ut dette. Modellen er såre enkel, så hva er det som stopper fra å bruke den?
Thomas har snakket med senterledere, kjedeledere og butikksjefer for å høre deres side. Disse og en rekke konkrete eksempler på bruk av kundetellere presenteres i sesjonen. Ønsker du vekst? Da er dette sesjonen for deg.

Micael Dahlén

Micael Dahlén er forfatter og professor i markedsføring ved Handelshögskolan i Stockholm. Han foreleser om hvordan alle muligheter og all informasjon som skyller over oss gjør oss infoavhenginge. Vi vet mer enn noensinne og er samtidig mer usikre enn noensinne. Hva er fake news, hva er rett og galt, og hvordan skal kundene og medarbeidere vite og […]

Verdiskapning i løse luften

Jo Jørgen Stordal er utvikler og CEO i Pointmedia AR – augmented reality – og holografisk teknologi, hva er det og hvordan brukes det i salg, retail og handel? Store merkervarebedrifter har allerede tatt dette i bruk slik at kjøperene gjør kjøpsbeslutningen hjemme uten å besøke butikk. Hva skjer nå som teknologien blir en del […]

Hvem skal kjøpesentrene leve av?

Bjørn Helge Nygaard er Nordisk leder for forbrukerinnsikt i Prognosesenteret AS. Han er utdannet ved Norges markedshøyskole. Startet som butikksjef nr 3 i Nille i 1984 og arbeidet senere i ti år med reklame på trykk og nett. Siden 1998 har han arbeidet med markedsanalyse, med særlig fokus på politikk, bolig, bil og handel. Hva vil […]